وبلاگ

انواع چای با طعم های مختلف

انواع چای با طعم های مختلف|چای طعم دار خانگی با عطر زعفران|دارچین بهترین چاشنی چای|عسل افزودنی طبیعی چای

چای نوشیدنی معطر و محبوبی هست که در فرهنگ‌های مختلف جایگاه خاص خودش را دارد. این نوشیدنی با دم کردن برگ‌های همیشه سبز گیاه کاملیا سیننسیس تهیه می شود. باستان شناسان بر اساس شواهد موجود می‌گویند که نوشیدن چای برای اولین بار در چین رواج داشته و قدمت این نوشیدنی محبوب به بیش از 6000 سال پیش برمی گردد.

اغلب ما با چای سیاه که جز پرمصرف‌ترین نوع چای در جهان به شمار می رود آشنا هستیم . اما آنچه که در این مطلب می‌خواهیم و درباره آن صحبت کنیم، طعم‌دهنده‌های چای سیاه هستند. در حال حاضر ما انواع نوشیدنی با طعم‌های مختلف را داریم که هر کدام طرفداران خاص خودشان را دارند. پس با ما در ادامه همراه باشید تا بیشتر با این نوشیدنی جذاب در فرهنگ‌های مختلف جهان آشنا شویم.

چای به دلیل محبوبیت بالایی که دارد، در گذر زمان با طعم‌های مختلفی ترکیب شده و در حال حاضر ده‌ها طعم‌دهنده چای هستند که می‌توانند طعم بی‌نظیری را برای علاقمندان این نوشیدنی به ارمغان بیاورند. شاید جالب باشد که بدانید دو فنجان چای دارای آنتی اکسیدانی به اندازه 5 وعده خوردن سبزیجات است.

مصرف روزانه چای می‌تواند از تشکیل لخته‌های خون در شریان‌های اصلی بدن جلوگیری کند، از همین رو بر اساس گفته‌های محققین کسانی که روزانه بیش از 3 فنجای چای می‌نوشند کمتر مورد حملات قلبی و مغزی قرار می‌گیرند.

زعفران، طعمی اصیل

زعفران یکی از گران‌ترین ادویه های جهان شناخته می‌شود و در ترکیب با چای طعمی اصیل و بی نظیر را به ارمغان می‌آورد. همانطور که می‌دانید زعفران علاوه بر طعم خوش، یکی از داروی ضد افسردگی نیز شناخته می‌شود. گیاه زعفران حدود 150 ترکیب مفید دارد و اگر بخواهیم از خواص دارویی این گیاه بگوییم می‌توان به درمان بیماری‌هایی نظیر آلزایمز، پارکینسون، تقویت سیستم ایمنی و همچنین کم خونی اشاره کرد.

چای طعم دار خانگی با عطر زعفران

براساس تحقیقات انجام شده نوشیدن چای زعفرانی برای کسانی که به دیابت دچار هستند، بسیار مفید می‌باشد. این افراد در صورتی که روزانه چای خود را با 3 گرم زعفران بنوشند می‌توانند به میزان چشم‌گیری میزان کلسترل خود را کاهش دهند.

گل سرخ، خاطره‌ای فراموش نشدنی

یکی از خاطره‌انگیزترین طعم‌دهنده‌های چای، گل سرخ است. گل سرخ یک نوشیدنی معطر و خوشبو با خواص درمانی بسیار است که با توجه به طعم و مزه جذاب، طرفداران زیادی برای خود پیدا کرده است.

این گل حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مفیدی است که می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند و سلامت کلی شما را بهبود ببخشد. اگر چه منبع اصلی رشد این گل خاورمیانه بوده اما در حال حاضر در سراسر جهان کشت می‌شود و گلبرگ‌های آن در چای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عسل، شیرینی بی‌انتها

اگر به نوشیدن چای شیرین علاقمند هستید، ترکیب چای با عسل می‌تواند بهترین جایگزین برای مواد قندی مصنوعی به شمار بیاید. اما توجه داشتید که همواره اجازه دهید چای کمی خنک شود و سپس عسل را به چای خود اضافه نمایید تا آنزیم های مفید عسل از بین نرود. شاید ترکیب چای زعفران با عسل بتواند برای شما طعم خاطره‌انگیزی را فراهم بیاورد. شما می‌توانید از عسل طبیعی زعفران عطرین استفاده کنید.

عسل افزودنی طبیعی چای

زنجبیل، گیاه شفابخش

زنجبیل یکی از قدیمی ترین داروهای گیاهی شفابخش است که برای هزاران سال مورد استفاده مردم در نقاط مختلف جهان به خصوص آسیا بوده است. اما ترکیب زنجیبل با چای به دلیل طبع گرم آن، در فصل‌های سرد سال بسیار طرفدار دارد. متوسط میزان مصرف مجاز زنجبیل در روز بین 2 تا 3 فنجان است و مصرف بیش از این مقدار، موجب ناراحتی‌های گوارشی و اختلال در زمان خواب فرد می‌شود.

دارچین، عطر و بویی دلنشین

چای با طعم دارچین؛ نوشیدنی سالم با عطر و بویی بی نظیر است. فقط کافیست آب جوش را به همراه چای و چند تکه چوب دارچین درون قوری بریزید و برای 15 دقیقه اجازه دهید که دم بکشد و نوش جان کنید.

دارچین بهترین طعم‌ دهنده‌ چای

نوشیدن چای دارچین به دلیل خواص درمانی این چوب ارزشمند، می‌تواند در کاهش وزن، کاهش کلسترول، کنترل قند خون و همچنین تقویت سیستم ایمنی و عملکرد مغز شما بسیار تاثیرگذار باشد. دارچین می‌تواند تا 20 برابر سوخت و ساز گلوکز در بدن شما را افزایش دهد.

چای با لیمو

اگر طعم ترش دوست دارید، لیمو می تواند بهترین طعم‌دهنده چای برای شما به حساب بیاید. لیمو یکی از منابع عالی برای ویتامین c و مواد مغذی ضروری بدن است و ترکیب آن با چای جز محبوب‌ترین انتخاب‌ها در بین طعم دهنده‌های چای به شمار می آید. باید توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد لیمو ترش با چای مضراتی هم برای سلامت بدن دارد. چرا که گرما سبب تسریع در واکنش‌های شیمیایی موجود در لیمو شده و توصیه می‌شود که کمتر از لیمو در چای خود استفاده کنید.

هل، میوه‌ای محبوب

یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین طعم دهنده‌های چای، هل است. ادویه‌ای با طبع گرم و بسیار خوش‌بو که برای بخشیدن طعم مطبوع به نوشیدنی‌ها و غذاها از آن بسیار استفاده می‌شود. هل به عنوان طعم‌دهنده چای و دمنوش‌ها خواص درمانی بسیاری نظیر سم‌زدایی بدن، پاک‌سازی کلیه، کبد و همچنین مشکلات تنفسی مانند آسم، برونشیت بسیار موثر و مفید است. پیشنهاد می‌کنیم که اگر رژیم لاغری دارید، حتما مقداری پودر هل را به چای یا قهوه خودتان اضافه کنید چرا که می‌تواند میزان چربی سوزی را در بدنتان افزایش دهد.

تا به اینجا سعی کردیم که انواع مختلفی از طعم دهنده های چای را برای شما معرفی کنیم؛ در صورتی که از طعم‌دهنده‌ها به خصوص برای این نوشیدنی محبوب استفاده می‌کنیدبا ما در میان بگذارید.

چند نمونه از سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

تاثیر زعفران بر کنترل دیابت
دیابت یک بیماری مزمن است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. مشخصه آن سطح قند خون...
ادامه مطلب
طرز تهیه نوشیدنی های خنک تابستانی برای رفع تشنگی با زعفران
تابستان بهترین زمان برای غلبه بر گرما و سرحال ماندن با انواع نوشیدنی های خنک و خوشمزه است. اگر به دنبال...
ادامه مطلب
روش کاشت زعفران
زعفران یکی از گران ترین ادویه های دنیاست و جای تعجب نیست که چرا. کاشت این محصول بسیار سخت است و برای...
ادامه مطلب
بهترین دمنوش ها برای درمان سرماخوردگی
سرماخوردگی می تواند یک درد واقعی باشد، به خصوص در ماه های زمستان که به نظر می رسد همه جا وجود دارد. یکی...
ادامه مطلب
سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.