وبلاگ

با خواص زعفران برای قلب و تأثیر آن بر سلامت بیماران قلبی آشنا شوید

خواص زعفران برای قلب

مصرف زعفران به دلیل داشتن ترکیبات مؤثر شامل انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکیبات مفید و مغذی، برای سلامت بدن ضروری است. زعفران به عنوان طلای سرخ نه تنها به دلیل فرآیند دشوار کاشت، داشت و برداشت، بلکه به دلیل ترکیباتی که آن را به یک داروی گیاهی و درمانی تبدیل کرده، از لحاظ ریالی بسیار باارزش است.

خواص زعفران برای قلب از جمله مهمترین مزایای درمانی این محصول است که در این مقاله به آن می‌پردازیم.  اما قبل از هر چیز، اجازه دهید شما را با ترکیبات منحصربه‌فرد زعفران آشنا کنیم. ترکیباتی که علاوه‌بر تقویت قلب، سلامت کلیه اعضای بدن را تضمین می‌کند.

زعفران ارگانیک

ترکیبات زعفران

زعفران از مواد مختلفی تشکیل شده که هر کدام مسئول بخشی از عطر، طعم و رنگ در آن بوده و مجموع آن‌ها در کنار هم یک محصول ارگانیک و خالص را می‌سازند. به عنوان مثال کروسین مسئول ایجاد رنگ در زعفران بوده و وجود آن عامل اصلی رنگ‌دهی رشته‌های زعفران است. همانطور که می‌دانید زعفران اصل و ارگانیک اندکی تلخ مزه بوده و علت آن نیز وجود ماده‌ای به نام پیکروکروسین در رشته‌های زعفران است.

عملاً می‌توان گفت که این ماده اصلی‌ترین نقش را در تشخیص زعفران اصل از تقلبی دارد. اما آنچه که زعفران ارگانیک را متمایز می‌کند، عطر و بوی متفاوت و گیرای آن است. ماده سافرانال عامل ایجاد بو و عطر در زعفران بوده و این عطر خوش زعفران دم‌کرده به لطف وجود این ماده است.

ترکیبات زعفران

زعفران یک منبع طبیعی و فوق‌العاده عالی برای دریافت مواد معدنی چون آهن، کلسیم، روی، پتاسیم، منیزیم، مس و منگنز است. علاوه‌بر این زعفران سرشار از ویتامین‌های مهم و حیاتی بدن شامل ویتامین A، ویتامین C، فولیک اسید، نیاسین و ریبوفلاوین بوده و در نتیجه می‌تواند بخشی از نیاز روزانه بدن به این مواد مغذی را تأمین کند.

غیر از مواد معدنی و ویتامین‌هایی که به آن اشاره شد، زعفران به دلیل اینکه حاوی ترکیباتی چون کارتنوئید، مونوتروپنوئید، فلانوئید، آلدئید مونوتروپن و ایزوفرون است، به طور کلی می‌تواند منبعی غنی از ترکیبات مؤثر برای بدن خصوصاً قلب باشد. این مواد به عنوان ترکیبات زعفران نقشی اساسی در سلامت بدن افراد را بازی می‌کنند. بنابراین علاوه‌بر مراحل دشوار و زمان‌بر کاشت، داشت و برداشت زعفران که تأثیر زیادی روی قیمت این محصول دارد، وجود چنین ترکیباتی همچون یافتن معدن طلا در میان انبوهی از گیاهان دارویی است.

خواص زعفران برای قلب

با توجه به مواردی که در بخش قبلی به آن‌ها اشاره شد می‌توان به ارزش بالایی غذایی زعفران و تأثیر آن بر سلامت بدن پی برد. از جمله اصلی‌ترین و مهمترین مزایای زعفران برای سلامتی می‌توان به خواص درمانی زعفران و تأثیر مصرف آن بر سلامت قلب اشاره کرد.

مصرف زعفران ارگانیک و اصل با تقویت قلب و حفظ سلامت آن، می‌تواند فرآیند خون‌رسانی به تمامی اعضای بدن را بهبود می‌بخشد. در ادامه با اصلی‌ترین مزایای مصرف زعفران و تأثیر آن بر سلامتی قلب و عروق و کمک به بهبود بیماری‌های مرتبط با آن آشنا می‌شوید و همچنین بهترین سایت برای خرید آنلاین زعفران را به شما معرفی خواهیم کرد.

خواص زعفران برای قلب

حفظ سلامت قلب

زعفران به عنوان یک گیاه دارویی به طرق مختلفی می‌تواند منجر به تقویت قلب شده و از خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی بکاهد. از مهمترین وظایف و اثرات مصرف زعفران برای قلب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

ایجاد آرامش و رفع استرس

زعفران به‌ عنوان یک گیاه درمانی، نشاط‌آور بوده و در نتیجه مصرف آن باعث کاهش استرس و اضطراب شده و سلامت قلب را تضمین می‌کند. یکی از دلایل اصلی ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی، عصبانیت، استرس و اضطراب مداوم است که می‌تواند قلب را تضعیف کرده و زمینه‌ساز بیماری باشد.

جلوگیری از افزایش کلسترول بد خون

ترکیبی به نام کروسین موجود در زعفران، عامل مهمی در کاهش کلسترول و تری‌گلیسیرید خون بوده و در نتیجه مصرف زعفران از افزایش سطح کلسترول بد خون (LDL) جلوگیری می‌کند. زعفران به عنوان درمانی طبیعی و گیاهی، مانع از گرفتگی عروق شده و در بسیار موارد به باز شدن عروق نیز کمک می‌کند.

تسریع گردش خون در بدن و کمک به خون‌رسانی بهتر قلب به دیگر اعضای بدن

زعفران طبع گرمی دارد و همین امر باعث تسریع گردش خون و بهبود پروسه خون‌رسانی به کلیه اعضا و بافت‌های بدن خواهد شد. بنابراین مهمترین مزیت استفاده از زعفران، کمک به گردش خون در بدن است. زعفران گیاهی خون‌ساز بوده و با بهبود و تسریع فرآیند گردش خون در بدن، علاوه‌بر کمک به سلامت قلب، در حفظ سلامت کل بدن مؤثر است.

کاهش فشار خون

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، زعفران حاوی ترکیباتی چون سافرانال و کروسین است که نقش مهمی در کاهش فشار خون دارند. در جامعه کنونی که بیما‌ری‌های قلبی-عروقی و فشار خون بالا بسیار شایع است، مصرف زعفران می‌تواند مانند یک داروی شفابخش عمل کند.

خواص درمانی زعفران

زعفران علاوه‌بر حفظ سلامت و تقویت قلب، نقش پُررنگی در درمان برخی از بیماری‌های قلبی نیز دارد. از جمله خواص درمانی زعفران برای قلب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مؤثر در درمان بیماری آترواسکلروز

بیماری انسداد شریان‌ها یا آترواسکلروز به دلیل تجمع چربی و کلسترول در دیواره‌ رگ‌ها بروز می‌کند. این بیماری با سخت کردن رگ‌های خونی، باعث از بین رفتن حالت ارتجاعی آن‌ها شده و در نتیجه با بالا رفتن کلسترول بد خون و فشار خون، رگ‌ها به خوبی نمی‌توانند عمل کنند. نتیجه این امر فراهم آمدن زمینه و بستری مناسب برای بروز حملات قلبی و سکته مغزی است. زعفران به دلیل وجود ترکیباتی چون کروستین و کروسین خطر ابتلا به بیماری آترواسکلروز را می‌کاهد.

کمک به کاهش غلظت خون

زعفران حاوی ویتامن K است که تأثیر زیادی در جلوگیری از لخته شدن خون در رگ‌ها دارد. بنابراین مصرف زعفران از افزایش غلظت خون جلوگیری کرده و در مقابل باعث رقیق شدن خون می‌شود. در نتیجۀ این امر، جریان یافتن خون در رگ‌ها تسهیل شده و فرآیند خون‌رسانی به بافت‌ها و اعضای بدن راحتتر انجام می‌شود.

باز کردن عروق و رگ‌های قلب

زعفران از فشار روی عروق و شریان‌ها می‌کاهد و از طرفی با کاهش فشار خون، به باز کردن عروق خونی کمک می‌کند. با کاهش تنش و فشار روی قلب، از تصلیب شریان‌ها و گرفتگی عروق نیز جلوگیری خواهد شد. همان‌طور که می‌دانید گرفتگی عروق مهمترین عامل در سکته قلبی و مغزی است، به این ترتیب از احتمال بروز این حملات نیز کاسته خواهد شد.

در چند خط بخوانید

زعفران به دلیل وجود ترکیبات مؤثر فراوان، نقش بسیار زیادی در سلامت بدن خصوصاً سلامت قلب و عروق دارد. همانطور که در این مقاله مطالعه کردید، مجموع خواص زعفران برای قلب منجر به کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری‌های قلبی و عروقی خواهد شد. اما چالش اصلی، ارگانیک و اصل بودن زعفران است، موضوعی که باید در زمان خرید زعفران آن را مد نظر داشته باشید. چرا که بهره‌مندی از تمامی این خواص درمانی تنها با مصرف زعفران ارگانیک میسر است. شما می‌توانید خرید زعفران ارگانیگ را از بخش فروشگاه اینترنتی عطرین انجام دهید.

چند نمونه از سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

تاثیر زعفران بر کنترل دیابت
دیابت یک بیماری مزمن است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. مشخصه آن سطح قند خون...
ادامه مطلب
طرز تهیه نوشیدنی های خنک تابستانی برای رفع تشنگی با زعفران
تابستان بهترین زمان برای غلبه بر گرما و سرحال ماندن با انواع نوشیدنی های خنک و خوشمزه است. اگر به دنبال...
ادامه مطلب
روش کاشت زعفران
زعفران یکی از گران ترین ادویه های دنیاست و جای تعجب نیست که چرا. کاشت این محصول بسیار سخت است و برای...
ادامه مطلب
بهترین دمنوش ها برای درمان سرماخوردگی
سرماخوردگی می تواند یک درد واقعی باشد، به خصوص در ماه های زمستان که به نظر می رسد همه جا وجود دارد. یکی...
ادامه مطلب
سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.