وبلاگ

طرز تهیه کباب کوبیده زعفرانی

کباب کوبیده زعفرانی

کباب کوبیده، یکی از محبوب‌ترین غذاها و پرمصرف‌ترین کباب‌های ایرانی است و آنقدر طعم دلنشینی دارد که با ذائقه اکثر افراد سازگار است. ما در این مطلب، می‌خواهیم طرز تهیه کباب کوبیده در خانه را به شما آموزش دهیم. در طرز تهیه کباب کوبیده مجلسی و اصیل، از گوشت گوسفندی استفاده می‌شود. اما می‌توان آن را با گوشت گوساله نیز تهیه کرد. ما در این دستور، از ترکیب گوشت گوسفند و گوساله استفاده خواهیم کرد. بهترین نسبت گوشت کباب کوبیده، حاوی 60 درصد گوشت راسته گوساله و 40 درصد قلوه‌گاه گوسفندی است که دارای چربی متعادلی است. همچنین پیشنهاد می‌کنیم در تهیه کباب کوبیده، از زعفران استفاده کنید که طعم بی‌نظیری به کباب شما می‌دهد.

طرز تهیه کباب کوبیده زعفرانی

برای تهیه هر سیخ کباب کوبیده، به 80 تا 125 گرم گوشت نیاز است، بنابراین، مواد اولیه در دستور پخت ما، برای تهیه حدود 10 سیخ کباب زعفرانی کافی است. شما می‌توانید، با توجه به تعداد مهمانان خود، این میزان را کم و زیاد کنید.

مواد لازم برای تهیه کوبیده برای 10 نفر

  • گوشت کبابی چرخ کرده: ۱ کیلوگرم
  • پیاز متوسط: ۱ عدد
  • نمک و فلفل: به میزان لازم
  • پاپریکا: به میزان لازم
  • زعفران: به میزان لازم

برای آن‌که کباب شما طعم بی‌نظیری داشته باشد، پیشنهاد می‌کنیم از بهترین نوع زعفران، یعنی زعفران سوپر نگین استفاده کنید.

دستور پخت کباب کوبیده زعفرانی

در مرحله اول، پیازها را پوست کنده و با گوشت‌کوب برقی له کرده یا رنده کنید. سپس با فشار دست یا استفاده از صافی، آب آن را بگیرید. دقت کنید که مقدار پیاز باید یک چهارم مقدار گوشت باشد. یعنی برای 1 کیلوگرم گوشت کبابی، به یک پیاز حدودا 250 گرمی نیاز است.

سپس پیاز را به گوشت اضافه کرده و شروع به ورز دادن کنید. در همین حین، نمک، فلفل، پاپریکا و دو قاشق غذاخوری زعفران دم کرده را اضافه کنید. تا 15 دقیقه، گوشت را ورز دهید تا زمانی‌که گوشت نرم، چسبناک و یکدست شده و تکه تکه نشود.

برخی از رستوران‌ها، در طرز تهیه کباب کوبیده، از جوش شیرین استفاده می‌کنند، اما ما اصلا استفاده از آن را توصیه نمی‌کنیم، زیرا می‌تواند به دستگاه گوارش آسیب برساند. اگر اصرار به استفاده از آن دارید، می‌توانید بیکینگ پودر را جایگزین کنید.

بعد از ورز دادن کامل گوشت کباب، روی آن را پوشانده و برای حداقل 2 ساعت در یخچال قرار دهید.

سپس گوشت را از یخچال خارج کرده و دوباره چند دقیقه آن را ورز دهید. حال نوبت به سیخ زدن کباب می‌رسد.

طرز تهیه کباب کوبیده زعفرانی

نحوه صحیح سیخ زدن کباب کوبیده

سیخ‌های پهن، برای کباب کوبیده مناسب هستند. ابتدا این سیخ‌ها را با آب پیاز خیس کنید. سپس یک مشت از گوشت را برداشته، سیخ را وسط مایه کباب قرار داده و آن را روی سیخ پهن کنید.

سپس با فشار دادن انگشت سبابه و شست خود روی کباب نقش بیندازید. این کار علاوه‌بر زیبایی ظاهری، باعث می‌شود کباب مغز پخت شود.

حال نوبت به آماده کردن زغال‌ها می‌رسد. اما اگر می‌خواهید کباب کوبیده زعفرانی را در خانه درست کنید، می‌توانید تهیه کباب کوبیده زعفرانی در فر را امتحان کنید.

سیخ‌ها را روی آتش یا زغال داغ شده بچینید و آن‌ها را مرتبا بچرخانید تا همه‌جای آن به خوبی مغزپخت شود.

در مرحله آخر و بعد از پخت کامل گوشت‌ها، کره آب شده را با زعفران مخلوط کرده و با قلموی آشپزی، روی سطح کباب‌ها بمالید.

نکات تکمیلی در پخت کباب کوبیده زعفرانی

  • سعی کنید برای هر سیخ کباب، از 75 تا 125 گرم گوشت استفاده کنید. اگر مایه گوشت از این مقدار کمتر باشد، زود می‌سوزد یا خشک می‌شود؛ و در صورتی که گوشت بیشتر باشد، ممکن است از روی سیخ بریزد و به‌خوبی مغز پخت نشود.
  • کباب کوبیده زعفرانی، از محبوب‌ترین انواع کباب است که کیفیت زعفران در طعم آن، نقش به‌سزایی دارد، برای تهیه زعفران باکیفیت، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ خرید زعفران ارگانیک بروید.
  • زمان آماده سازی اولیه کباب کوبیده، حدود 20 دقیقه و زمان پخت آن، حدود 45 دقیقه طول می‌کشد.

جمع بندی

کباب کوبیده از غذاهای لذیذ و سنتی ایرانی است که طرفداران زیادی دارد. با ترکیب این غذای ایرانی، با طلای سرخ ایرانی، یعنی زعفران، طعمی بی‌نظیر به دست می‌آید که نمی‌توان از آن گذشت. اگر می‌خواهید برای یک پیکنیک خانوادگی یا مهمانی در خانه، کباب کوبیده تهیه کنید، طرز تهیه آن ساده است. فقط کافی است قلق‌ها و نکات لازم را در تهیه آن رعایت کنید. امیدواریم از این دستور تهیه که در بالا بیان کردیم، برای درست کردن کباب کوبیده زعفرانی خانگی استفاده کنید و آن را در وعده نهار یا شام سرو کرده و نوش جان کنید.

چند نمونه از سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

انواع کاربردهای زعفران در پخت و پز
زعفران یک ادویه بسیار ارزشمند است که از کلاله های خشک شده گل کروکوس زعفران به دست می آید. طعمی عمیق،...
ادامه مطلب
طرز تهیه حلوا زرد مجلسی
حلوا یکی از دسر های قدیمی و سنتی ایرانی است. این دسر بیشتر در مراسم‌های سنتی ایرانی به عنوان مثال برای...
ادامه مطلب
طرز تهیه شیرینی زعفرانی
شیرینی و زعفران، دو خوراکی و ادویه­‌ای هستند که نمی­توان از آن­ها به راحتی گذشت. شیرینی روی هر میزی که...
ادامه مطلب
طرز تهیه پودینگ زعفرانی با 2 دستورالعمل متفاوت
پودینگ، در میان مردم ایران به عنوان نوعی دسر، رایج است که گاهی اوقات برای عصرانه هم سرو می‌شود. نحوه...
ادامه مطلب
سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.