وبلاگ

طرز تهیه میلک شیک زعفرانی با بستنی

میلک شیک زعفرانی

در روزهای طولانی و گرم تابستان، بسیاری از افراد دچار کم آبی و گرمازدگی می‌شوند؛ به خصوص اگر در طول روز مجبور به گذراندن زمان زیادی زیر آفتاب باشند. یک نوشیدنی یا میان وعده خنک می‌تواند به رفع عطش و گرما در افراد کمک بسیاری کند.

میلک شیک یک نوشیدنی غلیظ خوشمزه است که طرفداران بسیار زیادی دارد. امکان تهیه این نوشیدنی با طعم‌های مختلف، موجب شده تا افراد با هر نوع ذائقه‌ای آن را دوست داشته باشند.

این نوشیدنی یا دسر که از ترکیب بستنی و شیر تهیه می‌شود، به افزایش قند خون و رفع گرمازدگی در افراد کمک می‌کند.

همان‌طور که بیان کردیم، این نوشیدنی در طعم‌های مختلف سرو می‌شود. شما به‌راحتی می‌توانید این نوشیدنی را در خانه آماده کنید.

یکی از انواع این نوشیدنی، میلک شیک زعفرانی با بستنی است. در ادامه طرز تهیه میلک شیک زعفرانی را به شما آموزش می‌دهیم. با توجه به مواد معدنی موجود در زعفران، این نوشیدنی موجب شادابی افراد شده و به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کند.

زعفران یک ادویه گران قیمت است که خواص زیادی دارد. از جمله خواص آن می‌توان به مواردی همچون داشتن آنتی‌اکسیدان‌های قوی، کمک به درمان افسردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. زعفران با کیفیت‌های متنوع عرضه می‌شود، بنابراین باید دقت کنید که آن را از یک فروشگاه معتبر تهیه کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید آنلاین زعفران ارگانیک، به وبسایت عطرین مراجعه کنید.

روش تهیه میلک شیک زعفرانی با بستنی

برای تهیه میلک شیک با بستنی زعفرانی، به مواد زیر نیازمندیم:

بستنی وانیلی: 1 پیمانه

شیر: 1 پیمانه

زعفران دم‌کرده: 1 قاشق غذاخوری

علاوه بر مواد بالا، شما می‌توانید بنابه ذائقه خود، از گلاب، هل و گل سرخ نیز استفاده کنید.

ابتدا لازم است زعفران را دم کنید. زعفران را می‌توان به دو روش دم کرد.

روش اول دم کردن زعفران:

ابتدا مقدار کمی از زعفران را سابیده و در یک ظرف بریزید. سپس کمی آب جوش بر روی آن ریخته و درب ظرف را گذاشته و بر روی حرارت غیر مستقیم مانند بخار آب کتری قرار ‌دهید. بعد از 10 الی 20 دقیقه، زعفران دم خواهد کشید و مایع زعفران آماده استفاده است.

روش دوم دم کردن زعفران:

مقداری زعفران سابیده شده را در یک کاسه بریزید. سپس چند قالب کوچک یخ رابر روی آن بیندازید. صبر کنید تا یخ‌ها در دمای محیط، به آهستگی آب شوند. بعد از ذوب شدن یخ‌ها، شما یک مایع زعفران لعاب‌دار خواهید داشت.

بعد از آماده کردن مایع زعفران، بستنی و شیر و مایع زعفران را (در صورت دلخواه، به همراه گلاب و هل) در مخلوط‌کن بریزید. سپس تا زمانی که مواد یک دست شوند، آن‌ها را با یکدیگر مخلوط کنید.

بعد از آماده شدن میلک شیک، شما می‌توانید آن را با گل سرخ، خلال بادام، بستنی اسکوپی، بیسکوییت، شکلات یا ترافل‌های رنگی تزئین کنید.

نکات تکمیلی در تهیه میلک شیک زعفرانی

در دستور بالا، می‌توانید از هر نوع بستنی وانیلی یا ماست منجمد وانیلی استفاده کنید. در صورت استفاده از ماست منجمد، دیگر نیازی به استفاده از شیر نخواهید داشت.

اگر به شیر حساسیت دارید، می‌توانید از شیر بدون لاکتوز، شیر سویا یا شیر بادام بدون طعم، نیز در درست کردن میلک شیک زعفرانی استفاده کنید.

همچنین اگه تهیه زعفران برای شما مقدور نیست، می‌توانید از بستنی زعفرانی استفاده کنید. بدین ترتیب یک میلک شیک با بستنی زعفرانی تهیه کرده‌اید.

امیدواریم با استفاده از دستور تهیه میلک شیک زعفرانی، بتوانید این نوشیدنی خوشمزه را درخانه تهیه کنید و برای پذیرایی از مهمان‌ها یا به عنوان عصرانه در یک روز تابستانی سرو کنید.

چند نمونه از سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

انواع کاربردهای زعفران در پخت و پز
زعفران یک ادویه بسیار ارزشمند است که از کلاله های خشک شده گل کروکوس زعفران به دست می آید. طعمی عمیق،...
ادامه مطلب
طرز تهیه حلوا زرد مجلسی
حلوا یکی از دسر های قدیمی و سنتی ایرانی است. این دسر بیشتر در مراسم‌های سنتی ایرانی به عنوان مثال برای...
ادامه مطلب
طرز تهیه شیرینی زعفرانی
شیرینی و زعفران، دو خوراکی و ادویه­‌ای هستند که نمی­توان از آن­ها به راحتی گذشت. شیرینی روی هر میزی که...
ادامه مطلب
طرز تهیه پودینگ زعفرانی با 2 دستورالعمل متفاوت
پودینگ، در میان مردم ایران به عنوان نوعی دسر، رایج است که گاهی اوقات برای عصرانه هم سرو می‌شود. نحوه...
ادامه مطلب
سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.