وبلاگ

راهنمای انتخاب بهترین نوع زعفران

بهترین برند و نوع زعفران

کشت زعفران در ایران سابقه چندین و چند هزار ساله دارد. ایران ‌نه‌تنها سابقه طولانی در کشت طلای سرخ دارد، بلکه از عهد باستان نیز صادرات زعفران برای اولین بار از ایران به یونان و روم اتفاق افتاد. چندین و چند سال بعد در دوران مغول‌ اولین زعفران ایرانی به چین صادر شد و این کشور را به یکی از مشتاقان همیشگی زعفران ایرانی بدل کرد، صادرات زعفران سپس به کشور‌های عربی  رونق گرفت و امروزه ایران به بزرگترین تولید‌کننده زعفران در دنیا بدل شده است. اما داشتن چنین لقبی نتیجه سال‌ها کشت و صادرات زعفران مرغوب و بی‌نظیر است.

انتخاب بهترین زعفران

زعفران یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین چاشنی‌هایی است که نه تنها استفاده از آن در میان ایرانیان رواج دارد بلکه این طلای سرخ راه خود را به کشور‌های زیادی در سراسر دنیا نیز پیدا کرده است. مسلما تمام خریداران زعفران می‌خواهند همیشه بهترین زعفران ایرانی موجود را تهیه کنند و از طعم و بوی شگفت‌انگیز آن لذت ببرند. اما شاید خرید زعفران برای بسیاری از کسانی که شناخت چندانی نسبت به انواع زعفران و یا بهترین نوع زعفران ندارند مشکل باشد. تمیز دادن زعفران مرغوب و اصل از زعفران درجه چندم یکی از مهمترین نکته‌هایی‌ست که باید در هنگام خرید به آن دقت کرد. از طرفی دیگر برای انتخاب یک برند زعفران خوب و مرغوب نکات‌ دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

بهترین نوع زعفران

انواع زعفران

بهترین زعفران‌ها بر اساس قیمت و کیفیت به شش دسته کلی تقسیم می‌شوند. اولین و بهترین نوع زعفران، زعفران سوپر نگین است، در وحله بعد، زعفران نگین، زعفران سرگل، زعفران پوشال، زعفران دسته (دختر پیچ) و در نهایت زعفران خامه در این دسته‌بندی شش‌گانه قرار می‌گیرند. هر کدام از این انواع زعفران ویژگی‌ها و خواص مخصوص به خود را دارند. بنابراین هنگام خرید نه تنها باید به نوع زعفران دلخواه بلکه به کیفیت هرکدام از این زعفران‌ها نیز توجه کرد. برای آشنایی کامل با انواع زعفران صادراتی به مقاله مربوط به آن مراجعه نمایید.

بهترین نوع زعفران برای صادرات

سالانه نزدیک به 230 تن زعفران در سراسر دنیا تولید می‌شود، این درحالیست که نزدیک به 170 تن آن تنها در خراسان تولید می‌شود. بنابراین ایران به عنوان بزرگترین صادر‌کننده زعفران در جهان شناخته می‌شود. اما از میان انواع زعفران‌هایی که به آن اشاره کردیم، انواع خاصی از آن مناسب صادرات به بازار جهانی هستند. در حقیقت بازار هر کشور خواستار نوع خاصی از زعفران است، بنابراین انتخاب زعفران مناسب و متناسب با درخواست کشور مبدا اهمیت به‌سزایی در زمینه صادرات این محصول پیدا می‌کند.

بهترین نوع و مارک زعفران

برای مثال زعفران سوپر نگین بالاترین کیفیت و قیمت را دارد. این زعفران با شکل ظاهری بهتر، عطر قوی‌تر با رشته‌هایی کاملا صاف و رنگ‌دهی فوق‌العاده به عنوان یک محصول صادراتی گران قیمت در بازار‌های خارجی، علل الخصوص کشور‌های اروپایی مورد توجه قرار می‌گیرد. یکی دیگر از معیار‌های اصلی زعفران صادراتی، نوع بسته‌بندی و ظاهر آن است. برای صادرات زعفران بسته‌بندی مناسب برای ورود به بازار جهانی بسیار مهم است. زعفران ایرانی درجه یک باید بسته‌بندی و شمایلی درخور جایگاهش داشته باشد، توجه به چنین نکاتی نه تنها باعث بهتر شدن جایگاه صادرات زعفران می‌شود، بلکه این امر حتی بر مشتریان داخلی نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

بهترین برند زعفران

یکی از مواردی که در هنگام انتخاب بهترین مارک‌ زعفران اهمیت پیدا می‌کند، اهمیت کشاورزان و زعفران‌کاران برای برند است. زعفران‌کاران در طول کاشت زعفران دچار مشکلات عدیده‌ای هستند و پس از آن نیز مجبور به فروش زیر قیمت محصولات خود می‌شوند. در این میان می‌توان گفت که بهترین برند‌ زعفران در درجه اول کشاورزان را در اولویت خود قرار می‌دهد تا با حمایت از آن‌ها بتوانند باری از مشکلات این زحمت‌کشان بردارد و در عین حال محصول بهتر و با کیفیت‌تری را به دست مشتریان برساند. ارتباط مستقیم برند با کشاورز و تهیه زعفران به صورت مستقیم یکی از مشخصات اصلی یک برند خوب زعفران است.

بهترین برند زعفران

به یقین موارد زیادی وجود دارد که می‌توانند معیاری برای انتخاب بهترین زعفران دنیا باشند. جدا از شکل ظاهری و عطر آن، بسته‌بندی مناسب و قدرتمند و قیمت مناسب، یکی دیگر از المان‌های پر اهمیت در انتخاب بهترین زعفران به زمان تولید آن بازمی‌گردد. زعفران مرغوب، زعفرانی است که بلافاصله پس از برداشت، وارد بازار شود و زمانی را در انبار‌ها باقی نماند. زمانیکه زعفران مستقیما از کشاورز تهیه شود، می‌توان از تازه بودن آن برای صادرات و فروش در بازار جهانی اطمینان حاصل کرد.

در چند خط بخوانید

برای انتخاب بهترین برند زعفران نباید تنها به ظاهر آن اکتفا کرد و باید تمامی ویژگی‌های لازم را مورد نظر قرار داد. عطرین در کنار توجه به کیفیت بی‌نظیر محصولاتش، در تلاشی مستمر توانسته تا به تمام مواردی که یک برند را به بهترین در نوع خود چه در عرصه داخلی و چه جهانی تبدیل می‌کند دست‌یابد. کیفیت بالای محصولات، توجه و حمایت از کشاورزان و زعفران‌کاران ایرانی، فروش و صادرات زعفران تازه، بسته‌بندی فوق‌العاده و متناسب با جایگاه زعفران ایرانی همگی و همگی عطرین را به یک برند زعفران کامل در این عرصه تبدیل کرده است.

چند نمونه از سوالات کاربران

6 دیدگاه در “راهنمای انتخاب بهترین نوع زعفران

  1. علیرضا گفت:

    میشه توضیح بدید بهترین برند زعفران، چه ویژگی‌هایی رو باید داشته باشه؟

  2. بهار علیزاده گفت:

    بهترین مارک زعفران تو ایران واقعا شما هستید.
    زعفران هاتون خیلی خوبه. یک برند واقعی!

    1. سردبیر زعفران عطرین گفت:

      سلام بهار جان.
      خیلی خوشحالیم که مشتریانی مثل شما داریم. نظر شما باعث افتخار ماست.

  3. نگار گفت:

    بدون شک، زعفران عطرین بهترین زعفران در این رو تولید میکنه.
    یه مقاله از شما خوندم در مورد روند تولید زعفران. واقعا عالی بود.

    1. سردبیر زعفران عطرین گفت:

      سلام نگار عزیز.
      خیلی خوشحالیم که مشتریانی مثل شما داریم.

  4. ساقی گفت:

    این انواع زعفران معرفی کردید رو برند شما هم داره؟ شما خرید اینترنتی هم دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

تاثیر زعفران بر کنترل دیابت
دیابت یک بیماری مزمن است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. مشخصه آن سطح قند خون...
ادامه مطلب
طرز تهیه نوشیدنی های خنک تابستانی برای رفع تشنگی با زعفران
تابستان بهترین زمان برای غلبه بر گرما و سرحال ماندن با انواع نوشیدنی های خنک و خوشمزه است. اگر به دنبال...
ادامه مطلب
روش کاشت زعفران
زعفران یکی از گران ترین ادویه های دنیاست و جای تعجب نیست که چرا. کاشت این محصول بسیار سخت است و برای...
ادامه مطلب
بهترین دمنوش ها برای درمان سرماخوردگی
سرماخوردگی می تواند یک درد واقعی باشد، به خصوص در ماه های زمستان که به نظر می رسد همه جا وجود دارد. یکی...
ادامه مطلب
سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.